Artemiya

Artemiya

منوي اصلي

آرشيو موضوعي

آرشيو مطالب

لينکستان

ساعت

امکانات

ورود اعضا:


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید




آمار وب سایت:
 

بازدید امروز : 39
بازدید دیروز : 4
بازدید هفته : 47
بازدید ماه : 119
بازدید کل : 52945
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1


جاوا اسكریپت

تعبیر خواب آنلاین


سفر به دنیای مجازی در آینده. اینترنت در سال 2020

اینترنت را باید بزرگ‌ترین سامانه‌ای دانست که تاکنون به دست انسان طراحی، مهندسی و اجرا شده ‌است. ریشه این شبکه عظیم جهانی به دهه ۱۹۶۰ بازمی‌گردد که آژانس‌های نظامی ایالات متحده آمریکا روی پروژه‌های تحقیقاتی برای ساخت شبکه‌ای مستحکم، توزیع شده و باتحمل خطا سرمایه‌گذاری کردند.
وابسته شدن تمامی فعالیت‌های بشر به اینترنت در مقیاسی بسیار عظیم و در زمانی کوتاه، حکایت از آغاز یک دوران تاریخی نوین در عرصه‌های گوناگون علوم، فناوری و به خصوص در نحوه تفکر انسان دارد. شواهد زیادی در دست است که از آنچه اینترنت برای بشر خواهد ساخت و انجام خواهد داد، تنها مقدار بسیار اندکی به واقعیت تبدیل شده ‌است. می‌توان گفت هیچ چیزی در دنیای امروز به اندازه اینترنت پیشرفت نداشته و دارای چنین نفوذی در زندگی بشر نبوده است. در ادامه قصد داریم شما را با نکته‌هایی جالب در مورد اینترنت در سال2020 آشنا کنیم:
افزایش چشمگیر تعداد کاربران
جمعیت فعلی جهان 7/6 میلیارد نفر است. 8/1 میلیارد نفر از این تعداد را کاربران اینترنتی تشکیل می‌دهند. پیش‌بینی‌ها حاکی از آن است که این رقم در سال 2020 به 5 میلیارد نفر برسد.
گسترش پوشش جغرافیایی
در سال 2020 اینترنت از لحاظ جغرافیایی به نقاط پراکنده‌تری از دنیا خواهد رسید و تقریبا همه کشورها به‌طور چشمگیری از این فناوری استفاده می‌کنند.
به دلیل این استفاده وسیع، اینترنت پشتیبانی از زبان‌های دیگر و الفباهای بیشتری را در بر خواهد گرفت.
ورود شبکه
امروزه از اینترنت برای اتصال رایانه‌ها به یکدیگر استفاده می‌شود.
در حال حاضر 575 رایانه میزبان در این شبکه جهانی وجود دارند. با توجه به پیشرفت‌های روز افزون در دنیای فناوری پیش‌بینی می‌شود که اینترنت بستری برای ایجاد شبکه و اتصال اشیایی غیر از رایانه را نیز فراهم کند.
انتظار می‌رود در آینده میلیارد‌ها سنسور در ساختمان‌ها و پل‌ها وجود داشته باشند که به اینترنت وصل شوند.
انتقال اطلاعات با حجم زیاد
در سال۲۰۲۰ اینترنت قادر خواهد بود اطلاعاتی با حجم اگزابایتی (یک میلیارد گیگابایت) یا شاید زتابایتی(1024 اگزابایت) انتقال دهد. انتظار می‌رود تا آن زمان ترافیک اینترنتی به ماهانه 44 اگزابایت یعنی دو برابر مقدار امروز برسد.
همگانی شدن اینترنت بی‌سیم
اینترنت به سمت استفاده از فناوری بی‌سیم (wireless) پیش می‌رود. در سه ماه دوم سال 2009، شمار مشترکانی که از فناوری‌های شبکه‌سازی اطلاعاتی با سرعت بالا مانند G3 و وایمکس استفاده می‌کردند 257میلیون نفر بوده است که انتظار می‌رود تا سال 2014 این تعداد به 5/2 بیلیون نفر برسد.
گمان‌ها حاکی از آن است که همه اتصالات اینترنت در سال ۲۰۲۰ از طریق شبکه‌های بی‌سیم صورت گیرد.
به کارگیری وسیع محاسبات ابری
خدمات بیشتری در این سال در زمره محاسبات ابری (cloud computing) قرار خواهند گرفت. محاسبه ابری، قابلیت محاسبه شبکه‌ای است که باعث کاهش هزینه‌ها، بالا رفتن مقیاس‌ها، بهبود سرعت انجام کارها و دستیابی به بهترین عملکرد می‌شود. طبق پیش‌بینی‌ها تا سال 2015 محاسبه ابری، 4/45 بیلیون دلار درآمدزایی خواهد کرد.
کاهش مصرف انرژی
امروزه 3/5 درصد مصرف انرژی دنیا به اینترنت اختصاص می‌یابد. در آینده میزان مصرف انرژی اینترنت بسیار کمتر از مقدار کنونی خواهد بود.
مدیریت خودکار شبکه
از بزرگ‌ترین ضعف‌های اینترنت کنونی فقدان روش‌های مدیریت شبکه است. انتظار می‌رود در آینده بخش عمده‌ای از فعالیت‌های مرتبط با مدیریت شبکه به صورت خودکار انجام شود.
نیاز نداشتن به ارتباطات دائمی
امروزه برای ارسال یا دریافت اطلاعات از طریق اینترنت به اتصالات پیوسته و همیشگی نیاز است در حالی که محققان به دنبال یافتن روش‌های ارتباطی هستند که با مقاومت در برابر تاخیرها اطلاعات را از کاربری به کاربر دیگر، خصوصا کاربران سیار انتقال دهند.
افزایش تعداد هکرها
در آینده، اینترنت هکرهای بیشتری را جلب خواهد کرد. تا سال 2020 هکرهای بیشتری به اینترنت آسیب خواهند زد چرا که زیرساخت‌های بیشتری مانند شبکه الکتریکی آنلاین وجود خواهد داشت
.



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





نويسنده: Amir تاريخ: جمعه 20 آبان 1390برچسب:, موضوع: <-PostCategory-> لينک به اين مطلب

درباره وبلاگ

سلام دوستام امیدوارم حالتون خوب باشه . از این که به وبلاگه من اومدید ازتون ممنونم . امیدورام که لحظات خوبی رو در این وبلاگ سپری کنید . یه دنیا از همتون ممنون . نظر یادتون نره ها !!!!!!

نويسندگان

لينکهاي روزانه

جستجوي مطالب

طراح قالب

© All Rights Reserved to artemiya.LoxBlog.Com | Template By: NazTarin.Com